Otroci imajo pravico do izobraževanja ter usposabljanja na podlagi enakih možnosti, kar poudarjajo številni mednarodni dokumenti (Salamanška izjava, UNESCO, Evropska komisija). Otrokom s posebnimi potrebami je potrebno nuditi pomoč za njihovo čim širšo vključenost, kamor spada tudi uspešno vključevanje otrok v redne šole.
Mobilni pedagogi učencem s posebnimi potrebami nudimo dodatno strokovno pomoč pri odpravljanju primanjkljajev, ovir oziroma motenj v skladno z odločbo o usmeritvi. Učenci se spopadajo z različnimi težavami in problemi, ki jim s skupno besedo rečemo primanjkljaji na posameznih področjih učenja in se odražajo pri: branju, pisanju, pravopisu, računanju, učenec ima težave s pozornostjo in koncentracijo, pomnjenjem, koordinacijo, težave se lahko kažejo tudi na socialnem in emocionalnem področjih otrokovega razvoja. Pri delu uporabljamo ustrezne oblike in metode dela, s katerimi razvijamo šibka in močna področja, ki so usmerjena h korigiranju, odpravljanju ali kompenziranju otrokovih motenj in primanjkljajev.
Motnje oz. težave s katerimi se spopadajo naši otroci so heterogene. V nadaljevanju so predstavljene samo nekatere, s katerimi se izvajalci dodatne strokovne pomoči najpogosteje srečujemo.
- branje in črkovanje (disleksijo)
- pravopis (disortografijo)
- pisanje ( disgrafijo)
Vzorčni primeri in Vzorčni primeri – Orientacija
Primanjkljaji pri učenju matematike
- specifične učne težave pri aritmetiki
- diskalkulija
Primanjkljaji na področju praktičnih veščin
- dispraksija
Motnja pozornosti z motnjo koncentracije in hiperaktivnostjo
- ADD in ADHD
Marjeta Federl, mag. prof. inkl. ped., koordinator objav za področje nudenja dodatne strokovne pomoči
Če vas še kaj zanima ali bi želeli še kaj vprašati, mi pišite: marjeta.federl@os-jela-janezica.si.
Bralno – napisovalne težave
Knjige in ostala literatura
- Davis, R. D., Braun, E. M. (2008): Dar disleksije. V.B.Z. Ljubljana.
- Kavkler, M., Košak Babuder, M., Magajna, L., Reid, G. in Viola, S.G. (2007): Učenci s specifičnimi učnimi težavami: Skriti primanjkljaji – skriti zakladi.
- Kavkler, M., Magajna, L., Košak Babuder, M., Zemljak, B.., Janželj, L., Andrejčič, M., Meehan, M., Smythe, I. in Ward, V. (2010): Disleksija – vodnik za samostojno učenje študentov in dijakov
- Magajna, L., Kavkler, M., Čačinovič Vogrinčič, G., Pečjak, S. in Bregar-Golobič, K. , (2008): Koncept dela Učne težave v osnovni šoli (41 – 44)
- Reid, G. (2002): Nekaj v prijateljsko pomoč – vodnik za staršev otroke z disleksijo
- . Kavkler, M. in Košak Babuder, M. (2013): Disleksija – vodnik za starše
- Žerdin, T. (2003): Motnje v razvoju jezika, branja in pisanja. Kako jih odkrivamo in odpravljamo
Spletne povezave
- Černe T: Disleksija
- Černe T.: Nekaj nasvetov za starše otrok in mladostnikov z disleksijo
- Černe T.: Priporočila za izbiro knjig za osebe z disleksijo ter za oblikovanje gradiv
- Černe T.: Seznam priporočene literature za otroke in strokovne knjige o disleksiji
- Černe T.: Spodbujanje začetnega branja pri otrocih, ki imajo specifično motnjo branja in pisanja (disleksijo)
- Erjavec, S.: Nekaj o disleksiji
- Kalan M.: Vedenjsko-kognitivna metoda branja
- Kalan, M.: Pravila za oblikovanje programa (vedenjsko-kognitivne metode branja)
- Kesič, K.:Okrogla miza o disleksiji
- Košak Babuder, M..:Vseevropska konferenca o disleksiji
- Pavlin, A., Pezdir, N.,Skodlar, B. in Slabe, Š.: Pomoč in podpora učitelju za delo z učenci z disleksijo – priročnik
- Raduly-Zorgo, E., Smythe, I. in Gyarmathy, E.: Disleksija – Vodnik za tutorje
- Smolič, A.: Disleksija
- Bravo: Disgrafija
- Černe T.: Disgrafija
- Erjavec, S: Disgrafija
Spletne povezave – filmi in oddaje
- Disleksija Pomoč
- Disleksija predstavitev
- Erosova metoda za odpravljanje disleksije
- Infodrom: Disleksija ni ovira
- Pogovor o disleksiji z mag.Katarino Kesič – Dimic v oddaji Odstiranja
- Tanja Černe: Disleksija – specifična motnja, ki bogati življenje?
Primanjkljaji pri učenju matematike
Knjige in ostala literatura
- Kavčič A. R. (2005):Učenje z gibanjem pri matematiki
- Magajna, L., Kavkler, M., Čačinovič Vogrinčič, G., Pečjak, S. in Bregar-Golobič, K. , (2008): Koncept dela Učne težave v osnovni šoli (44 – 47)
- Tatjana Vonta in sodelavke (ur.),(2010): Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov
- Kavkler M. in Košak BabuderM. (2015): Težave pri učenju matematike : strategije za izboljšanje razumevanja in učnih dosežkov
- Žakelj, A. in Valenčič Zuljan, M. (2015): Učenci z učnimi težavami pri matematiki : prepoznavanje učnih težav in model pomoči
Spletne povezave
- Bravo: Diskalkulija
- Ipavc, J.: Specifične težave pri matematiki
- Ivačič, A., Jokan, N., Podlogar, P., Simončič, A. in Tašnar, M. (20014): Pomoč in podpora učitelju za delo z učenci z diskalkulijo – priročnik
- Križman, E. in Mojškerc, D.: Ko za 15 + 6 zmanjka prstov. Kaj pa zdaj?
Primanjkljaji na področju praktičnih veščin
Knjige in ostala literatura
- Magajna, L., Kavkler, M., Čačinovič Vogrinčič, G., Pečjak, S. in Bregar-Golobič, K. , (2008): Koncept dela Učne težave v osnovni šoli (47 – 53)
Spletne povezave
- Bravo: Dispraksija
- Čreslovnik, H.: Dispraksija v srednji šoli
- Juretič, S., Knez, M., Mrvčić, B., Povše, B. in Trček, M. (2014): Pomoč in podpora učitelju za delo z učenci z dispraksijo – priročnik
Spletne povezave – filmi in oddaje
Motnja pozornosti z motnjo koncentracije in hiperaktivnostjo
Knjige in ostala literatura
- Kesič Dimic K. (2008): ADHD – ali deklice hitijo drugače? : Spregledanost deklic z motnjo ADHD
- Kesič Dimic K. (2009): Adrenalinske deklice, hitri dečki : svet otroka z ADHD
- Magajna, L., Kavkler, M., Čačinovič Vogrinčič, G., Pečjak, S. in Bregar-Golobič, K. , (2008): Koncept dela Učne težave v osnovni šoli (47 – 53)
- Černe T. ( 2016): Pomoč otrokom z motnjo pozornosti in aktivnosti
Spletne povezave
- Arnes: Motnja pozornosti in hiperaktivnost
- Bravo: ADD/ADHD
- Mihevc, M.: Motnja pozornosti s hiperaktivnostjo (ali brez hiperaktivnosti)
- Pulec Lah, S.:Otrok s pomanjkljivo pozornostjo in hiperaktivnostjo v razredu – pedagoška praksa in izzivi
Spletne povezave – filmi in oddaje
- Infodrom: 13-letni Mark ADHD obrnil v svoj prid
- Kaj lahko naredijo starši in terapevti pri hiperaktivnem otroku
- Oddaja o motnji ADHD z mag. Katarino Kesič Dimic
Področje samostojnosti
Spletne povezave:
- Camloh, M., Krstulović A., Milavec N., Štular M. (2016): Kako doseči samostojnost otroka pri opravljanju šolskih aktivnosti doma?
Zbrala in uredila: Marjeta Federl